بیماری هایی که با خوردن یک خوراکی یا نوشیدن یک دمنوش درمان میشود را بشناسید و برای این مریضی ها از رفتن به دکتر بی نیاز شوید. یعنی به عبارتی هم پزشک خودت باش هم در وقت و هزینه سرفه جویی کن. در این مطلب از سایت استار بورس قصد داریم شما را با روش خانگی درمان 10 تا از بیماری های شایع که در هر خانواده ای و برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد آشنا کنیم و این درمان فقط با مواد طبیعی و خوراکی است. شما با یادگیری این تکنیک های به درد بخور برای هر بیماری، پزشک خودت و خوانواده ات میشوی.

برای چه مریضی چی بخوریم؟/10 بیماری که با خوردنی ها میتوانید درمان کنید

برای چه مریضی چی بخوریم؟/10 بیماری که با خوردنی ها میتوانید درمان کنید

برای درمان چه بیماری چی بخوریم

درمان دل پیچه : دم کرده زیره

درمان میگرن : ماهی، امگا3 و گردو

درمان حالت تهوع : زنجبیل، پونه ، هندوانه

درمان واریس : آب و نان سبوس دار

درمان آفت دهان : رب انار و آب انار

درمان کم خونی : اسفناج ، لیمو و خرما

درمان نقرس : گوجه فرنگی و فلفل دلمه

درمان عفونت : دمنوش پونه کوهی و سیر

درمان سردرد : فلفل قرمز و شربت آبلیمو

درمان کبد چرب : زرشک، شاتوت ، آب انار

درمان آنفولانزای معده

برای درمان آنفولانزای معده، زنجبیلبسیار موثر است. زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی طبیعی خود، التهاب دستگاه گوارش را کاهش می دهد. همچنین، زنجبیل به عنوان یک ضد ویروس طبیعی به مبارزه با ویروس عامل آنفولانزا کمک می کند.

درمان عفونت کاندیدا

عفونت کاندیدا می تواند پوست، دهان، مجاری ادراری و واژن را تحت تاثیر قرار دهد. بسته به محل رشد بیش از حد مخمر، می تواند باعث برفک دهان، عفونت پوست یا عفونت قارچی در زنان شود. عفونت کاندیدا می تواند علائمی مانند خارش و قرمزی شدید ایجاد کند. برای مبارزه با آن سیر بسیار موثر است. این حاوی اجزای متعددی است که به مبارزه با رشد بیش از حد کاندیدا کمک می کند و همچنین در برابر عفونت های قارچی و قارچی محافظت می کند.

درمان گلو درد

گلودرد یک مشکل بسیار شایع و دردناک است. عفونت های ویروسی، باکتریایی یا قارچی می توانند به گلودرد کمک کنند. لیمو در تسکین سریع گلودرد و علائم مرتبط با آن بسیار موثر است.

لیمو حاوی دو ترکیب به نام‌های کومارین و تترازین است که هر دو می‌توانند به مبارزه با چندین پاتوژن کمک کنند. همچنین، سطح بالای ویتامین C موجود در لیمو به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند که با رادیکال های آزاد بیماری زا در بدن مبارزه می کند. آب نصف یک لیموترش و 1 قاشق چایخوری عسل را با 1 فنجان آب گرم مخلوط کنید. آن را به آرامی در طول روز میل کنید. همچنین می توانید با آب لیموی تازه رقیق شده با مقدار مساوی آب گرم غرغره کنید.

درمان لکوره (ترشحات واژن)

لکوره، یک مشکل بسیار رایج در بین زنان، به ترشحات واژن اشاره دارد که ممکن است در بین دوره های قاعدگی ایجاد شود. در حالی که لکوره اغلب به تغییرات هورمونی در بدن مربوط می شود، عفونت واژن نیز می تواند باعث این مشکل شود. ترشحات هنگامی که مربوط به عفونت واژن باشد، ترشحات زرد یا سبز و همراه با بوی بد است.

برای لوکوره، ماست بسیار موثر است. اما نه هر ماستی. آنهایی که روی برچسب “باکتری های زنده و فعال” چاپ شده اند موثر هستند. کشت های زنده با تولید اسید لاکتیک به کنترل رشد قارچ ها کمک می کنند.

درمان برفک دهان

برفک دهان، نوعی عفونت مخمری که در داخل دهان ایجاد می شود، باعث ایجاد ضایعات کمی برجسته و سفید مایل به کرم می شود که روی زبان یا داخل گونه ظاهر می شود. برفک دهان می تواند باعث قرمزی، درد، احساس پنبه، مشکل در بلع و از دست دادن چشایی شود.

روغن نارگیل می تواند به مبارزه با عفونت دهان کمک کند. این روغن حاوی اسید چرب با زنجیره متوسط ​​به نام اسید لوریک است که به روغن نارگیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی آن می بخشد. اسیدهای چرب با زنجیره متوسط ​​می توانند مخمر مسئول برفک دهان را غیرفعال کنند. همچنین به از بین بردن مخمر و کاهش ناراحتی های مرتبط با برفک کمک می کند.