?گوشت زبان ?گاو و  ?گوسفند یکی از مقوی ترین گوشت ها می باشد و سرشار از مواد مغذی است. گوشت زبان حاوی پروتئین، پتاسیم، آهن، منیزیم، ویتامین C، ویتامین B6 و ویتامین B12 است. این ?گوشت خوشمزه و لذیذ انرژی بدن را تقویت می کند و سبب رفع خستگی و ضعف بدنی می شود. گوشت زبان گاو و گوسفند به دلیل داشتن آهن و ویتامین B12 با کم خونی مقابله می کند. علاوه بر این، این گوشت در بهبود زخم ها، بازسازی سلول ها، سلامت سیستم عصبی، حفظ تعادل هورمون ها و تنظیم فشار خون و قند خون نیز موثر می باشد.

بهترین دستور پخت خوراک زبان با قارچ | بهبود ضعف بدنی + مقابله با کم خونی

بهترین دستور پخت خوراک زبان با قارچ | بهبود ضعف بدنی + مقابله با کم خونی

روش تهیه ی خوراک زبان? ?

با گوشت زبان گاو و گوسفند، غذاهای متنوعی می توان درست کرد. یکی از بهترین غذاها، خوراک زبان با سس قارچ است. این غذا علاوه بر مقوی بودن، طعم فوق العاده ای دارد و اکثر افراد آن را دوست دارند. در این مطلب تصمیم داریم بهترین روش پخت خوراک زبان را آموزش دهیم. اگر به پخت این غذا علاقه دارید، با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خوراک زبان:

  1. زبان گوساله یک عدد
  2. پیاز متوسط دو عدد
  3. فلفل دلمه ای دو عدد
  4. نمک، فلفل، زردچوبه و ادویه به میزان لازم
  5. برگ بو به میزان لازم

دستور پخت خوراک زبان:

?زبان را در ظرف آب روی حرارت قرار دهید و کمی صبر کنید تا آب بجوشد. پس از جوشیدن، زبان را کاملا آب کشیده و آب جوشیده را  از قابلمه بیرون بریزید. مجددا درون قابلمه آب بریزید و پیاز، فلفل دلمه ای، نمک، فلفل، ادویه، زردچوبه و برگ بو را به آن اضافه کنید. حدود چهار ساعت تا پخته شدن کامل زبان صبر کنید. پس از پخته شدن، آن را از ظرف خارج کرده و در فریزر قرار دهید. در زمان استفاده، زبان را از فریزر بیرون آورده و صبر کنید تا یخ زدگی آن کاملا از بین رود. سپس با برش های سطحی آن را تزئین کنید و همراه با سس قارچ میل نمایید.

روش تهیه ی سس خوراک زبان

مواد لازم برای تهیه ی سس خوراک زبان:

  1. قارچ ۲۰۰ گرم
  2. کره ۵۰ گرم
  3. آرد یک پیمانه
  4. شیر یا آب زبان دو لیوان

دستور پخت سس خوراک زبان:

? ابتدا مقدار کمی کره را با آرد تفت دهید. سپس شیر یا آب جوشیده زبان را به آرد اضافه کنید. پس از جوشیدن، مایه سس و قارچ خرد شده را به مواد اضافه نمایید و به مدت ۱۰ دقیقه سس را روی حرارت ملایم قرار دهید و بجوشانید. هنگامی که سس خنک شد، سس را روی خوراک زبان بریزید و میل کنید.