خواب تمیز کردن گوش از جمله خواب‌هایی می‌باشد که در بعضی از افراد به کرات دیده می‌شود. تمیز کردن گوش در خواب نشانگر رویاهای خوبی است؛ تعبیر خواب جرم گوش حاکی از ایجاد اتفاق‌های خوب در زندگی شخص بیننده خواب دارد.

هنگامی که کسی در خواب ببیند که در حال تمیز کردن مایع زرد رنگی که از گوش خود خارج شده است بیانگر این است که او راه حلی به دست خواهد آورد که از شر حسادت مردم رها شود.

معبران اسلامی بیستر در مورد گوش و اندازه آن دارای تعابیری هستند. اگر می‌خواهید تعبیر خواب تمیز کردن جرم گوش را بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید و نظر مفسران و معبران را در این باره جوره شوید.

تعبیر خواب جرم گوش

اگر فردی در خواب ببیند که در هنگام تمیز کردن گوش خود مایعی زرد رنگ از آن خارج شد و یا در زمان تمیز کردن گوش دیگری مایع زرد رنگ خارج گردید به این معنی است که او پادزهر و یا راه حلی را بدست خواهد آورد که از شر حسادت مردم رهایی می‌یابد.

تعبیر خواب تمیز کردن گوش

اگر در خواب ببیند که گوشش را از جرم‌ها و چرکی‌هایش تمیز می‌کند بیانگر آن است که خبرهای خوبی در آینده خواهد شنید.

تعبیر خواب خوردن جرم گوش

اگر کسی در خواب ببیند که جرم گوشش را می‌خورد به این معنی است که او مزاحم کودکان خواهد شد. در هر صورت تمیز کردن هر یک از گوش‌ها شنیدن اخبار خوشایند و خوشحال کننده است.

تعبیر خواب کوچک و بزرگ بودن گوش

منوچهر مطیعی تهرانی گوید:

اگر در خواب ببینید گوش هایتان بزرگ و غیر طبیعی شده نگران قضاوت مردم درباره خودتان خواهید شد یا کاری می کنید که عاقلانه نیست و خودتان به اشتباهی که مرتکب شده اید وقوف می یا بید. این گوش غیر طبیعی و بزرگ نشان آن است که مردم درباه اعمال شما داوری بد می کنند و بد می گویند . حرف بسیارخواهند زد.
اگر ببینید گوش هایتان کوچکتر از اندازه طبیعی شده انتظاری طولانی و خسته کننده تحمل خواهید کرد. طوری خواهد شد که چندی در انتظار شنیدن یک خبر مضطرب و ملتهب خواهید بود .
اگر ببینید یک گوش شما بزرگ و دیگری کوچک شده دچار شک و تردید و دودلی می شوید و نمی دانید چه تصمیمی بگیرید و اعمالی ضد و نقیض می کنید که خودتان به عدم هماهنگی کارها یتان توجه می یابید.
خالد بن علی بن محد العنبری گوید:

تعبیر خواب سوراخ کردن گوش

در سر زمین رویاها آمده:

گوشتان را سوراخ می کنید : یک شکست در زندگی خصوصی

ابن سیرین می گوید:

اگر بیننده خواب ببیند گوشش را سوراخ کرده است بیانگر این است که به او اتهام می زنند و صفتی را به او نسبت می دهند که در وی نیست.

تعبیر خواب خارج شدن جرم گوش

معبران می گویند:

اگر فردی در خواب ببیند که در هنگام تمیز کردن گوش خود مایعی زرد رنگ از آن خارج شد و یا در زمان تمیز کردن گوش دیگری مایع زرد رنگ خارج گردید به این معنی است که او پادزهر و یا راه حلی را بدست خواهد آورد که از شر حسادت مردم رهایی می‌یابد.

تعبیر خواب رفتن حشره در گوش

تعبیرگری می‌گوید:

اگر ببینی مگس در گوش تو رفته است، یـعـنـی شخصی پست و فرومایه به تو حرفی می‌زند که در اثر آن رنجیده و ناراحت می‌شوی.

ابن سیرین می‌گوید:

اگر ببینی پشه در گوش تو فرو رفته و دچار ناراحتی و آسیب شده‌ای، یـعـنـی انسانی ضعیف باعث رنج و صدمه تو می‌شوند.

تعبیر خواب خروج جانور از گوش

جابر مغربی می‌گوید:

اگر ببینی از سوراخ گوش تو ماری بیرون آمده است، یـعـنـی فرزندت دشمن تو می‌شود.

ابراهیم کرمانی می‌گوید:

اگر ببینی از سوراخ گوش تو موش بیرون آمده است، یـعـنـی صاحب فرزندی دختر که بدکردار است خواهی شد.

تعبیر خواب گوش کثیف

مولف می گوید:

اگر مردی متاهل خواب ببیند گوشش چرک یا کثیف شده است دلالت بر این دارد از طرف غریبه های حرف های مبهم یا بیهوده ای را شنیده که ممکن است اسایش و آرامش زندگی او و خانواده اش را بستادند.

اگر مرد یا پسر مجردی کثیفی گوش هایش را در خواب ببیند به نشانه ی این است که با جدیدا با افراد و یا دوستانی معاشرت دارد که همیشه سخنان بی ارزش باطل و یا حرام و گناهی را به زبان می آوردند و این سخنان می تواند اعتقادات صاحب رویا را خدشه دار نماید.
اگر زن متاهلی در خواب ببیند که دو یا یک گوشش کثیف یا نجس شده است دلالت بر این دارد که اخیرا پشت سر دیگران غیبت و یا حرفی ناحق زده است.

اگر ببیند گوش های زن دیگری کثیف است دلالت بر این دارد کسی قصد دارد تا نظم زندگی او را به هم بریزد و یا نشانه ی حسادت دیگران نسبت به موفقیت های صاحب رویا است.

اگر دختر مجردی چنین رویایی را تجربه نماید دلیل بر این است که نقشه ای گناه و یا شیطانی را در سر دارد و ممکن است همین روزها ان را عملی کند که سرانجام ان جز پوچی پشیمانی چیزی نیست،
همچنین شیخ طوسی نیز در همین مورد گفته اند بدون شک اگر روزی یا شبی شخصی چنین رویایی را ببیند به معنی این است که رفتار و اعمال او در روزهای اخیر غلط و اشتباه است و یا روابطی نادرست و غیر شرعی را با جنس مخالف خود آغاز کرده است.

تعبیر خواب کثیفی گوش مرده

مولف می گوید:

علی مدنی درباره کثیفی گوش مرده یا مردگان نوشته اند اگر دیدی مرده ای گوش هایش کثیف است به نشانه ی دین و یا حق الناسی است که به گردن او می باشد و شاید بواسطه ی این خواب ایشان از شما طلب کمک دارند