یکی از محبوب ترین غذاهای شناخته شده در بین ایرانی ها خورشت بادمجان است که بصورت گوناگون و با دستور پخت های متفاوت طبخ می گردد. در عین حال ممکن است هنگام پخت، عواملی موجب تلخی این خورشت شوند که ممکن است از محبوبیت آن بکاهد. در چنین شرایطی تجربه ی ناخوشایندی برای آشپز و مخاطبین رقم می خورد. رعایت نکاتی قبل از پخت و حتی به هنگام پخت، باعث پیشگیری این اتفاق می شود و دانستن این نکات برای هر شخصی می تواند مفید باشد. اینک دلایل و راهکار های پیشنهادی را مرور میکنیم.

دلایل تلخی خورشت بادمجان و راه های پیشگیری

دلایل تلخی خورشت بادمجان

دلایل تلخی بادمجان ?

بادمجان ناسالم

بادمجان های مانده و قدیمی ممکن است دچار تغییر طعم شده و باعث تلخی خورشت شوند، استفاده از بادمجان های تازه انتخاب بهتری است.

نوع پخت ?‍?

نوع پختن بادمجان نیز در طعم آن موثر است. برای پخت بهتر و طعم مناسب تر توصیه می شود از شعله متوسط استفاده شود. به هنگام سرخ کردن نیز به این نکته توجه نمایید.

راه های پیشگیری:

اضافه کردن زرده تخم مرغ ?

برای پیشگیری از تلخ شدن خورشت بادمجان، می توانید قبل از اضافه کردن بادمجان ها، زرده تخم مرغ به خورشت اضافه کنید تا به دلیل وجود چربی موجود در زرده، از تلخی خورشت جلوگیری شود.

نمک?

راهکار دومی که برای پیشگیری از تلخی وجود دارد استفاده از نمک است. شما می توانید بادمجان ها را پس از پوست گرفتن به نمک آغشته کنید و پس از چند دقیقه آن ها را شسته و طبخ کنید. همچنین می توانید در صورت داشتن زمان کافی پس از آغشته کردن بادمجان ها به نمک، آن ها را درون سینی گذاشته و به مدت یک تا دو ساعت در مقابل آفتاب قرار دهید. یا میتوانید آن ها را برای مدتی درون آب نمک گذاشته و پس از آن به پخت بپردازید.