امروزه پزشکان برای زنان باردار رژیم های متفاوتی تجویز می کنند ولی وجه تشابه همه آنها کم حجم بودن و در عین حال دارا بودن ارزش غذایی بالاست چراکه درصورت عدم توجه به خوراک در این دوران زنان دچار اضافه وزن و بیماری های ناشی از آن خواهند شد.

گوشت گنجشک این پرنده خوش صدای کوچک یکی از مفیدترین مواد غذایی است که به زنان باردار توصیه می شود زیرا با وجود حجم کم از خاصیت بالایی برخوردار است و می تواند جایگزین مناسبی برای غذاهای پرکالری باشد.

مقادیر کمی از آن شامل پروتئین،کلسیم،فسفر،آهن و سایر ریزمغذی های سودمند و کمیاب می باشد که در کمتر غذایی پیدا می شود.

خواص گوشت گنجشک برای زنان باردار

خواص گوشت گنجشک

پس اگر به دنبال غذای کم حجم و پرخاصیت هستید از این ماده غذایی غافل نشوید و بهتر است آن را به صورت عصاره مصرف کنید به این صورت که آن را داخل شیشه دربسته قرارداده و داخل آب درحال جوش قراردهید .

توجه داشته باشید که طبع گوشت گنجشک گرم و خشک است و افرادی با طبع صفراوی و گرم مزاجان بهتر است در طول روز همراه آن مصلح و مقداری مواد خنک مصرف کنند.

گوشت گنجشک

گوشت گنجشک

گوشت این پرنده کوچک از کمترین میزان چربی برخوردار بوده پس اگر دچار چربی خون شده اید و یا به دنبال غذای کم چرب هستید و نمی توتوانید بین گوشت مرغ و گوسفند انتخاب کنید پیشنهاد ما به شما گوشت گنجشک است.

مصرف گوشت گنجشک برای سایر افراد نیز توصیه می شود مخصوصا در زمان بیماری هایی نظیر کرونا و آنفولانزا که امروزه بیشتر دیده می شود و فرد بیمار توانایی بلعیدن ندارد و یا اشتهای خوردن انواع دیگر غذاها را ندارد. گوشت گنجشک نیز ازجمله گوشت های حلال محسوب می شود و باید به صورت اسلامی ذبح شود وگرنه خوردن آن حرام است.