زنی که در را حس نمیکند و زندگی حسادت برانگیزی دارد. زنی اسکاتلندی که ادعا داشت درد و استرس را حس نمیکند توسط محققان دانشگاه لندن مورد پژوهش قرار دادند و توانستند راز این زن را کشف کند.

در داستان ها و افسانه ها زندگی بدون درد وجود داشت این بار در واقعیت زنی که زندگی بی درد و شگفت انگیز دارد از علت آن می گوید.

زنی که درد را حس نمی کند!

زنی که درد را حس نمی کند!

کامرون نام زنی که درد این حس بشریت برای او بسیار کمتر قابل مشهود است و وقتی متوجه این موضوع شد این موضوع را به پزشک خود گفت و این خانم با وجود عمل هایی که کرد است به مسکن نیاز نداشته و توانسته بسیار راحت آنها تحمل کند.

محققان با انجام آزمایش های زیاد بالاخره به این نتیجه رسیدند کامرون راست می گوید و علت آن وجود ژنی به نام  «FAAH-OUT» است و این ژن می تواند خلقو خو و درد را کمتر کرده و زخم را بهبود بخشد.

دانشمندان و پژوهشگران ادعا دارند این کشف می تواند  عرصه جدیدی در علم پزشکی و دارویی بوجود بیاورد و اما باید بررسی و تحقیق های دیگری در این زمینه انجام شود تا به نتیجه قطعی برسند.

این کشف باعث شد دانشمندان با ژن های خامو شی که در بدن انسان وجود دارد به راز های تازه ای برسند و این ژن ها که در کرموزوم ما وجود دارد به کروموزوم خاموش معروف است می تواند رمز گذاری شود.

پروفسور «جیمز کاکس» (James Cox)، پژوهشگر ارشد این پروژه گفت: کشف اولیه ریشه ژنتیکی فنوتیپ منحصربه‌فرد کامرون، یک پیروزی و لحظه‌ای بسیار هیجان‌انگیز بود اما یافته‌های کنونی، شرایط را جالب‌تر می‌کنند. با درک دقیق آنچه در سطح مولکولی اتفاق می‌افتد، می‌توانیم درک بیولوژی را آغاز کنیم و این امر، فرصت‌ را برای کشف دارویی فراهم می‌آورد که شاید روزی بتواند تأثیرات مثبت گسترده‌ای را بر بیماران داشته باشد.

نکته بسیار قابل توجه در مورد FAAH-OUT و FAAH این است که آنها در ۹۸ درصد از DNA انسان یافت می‌شوند که بدون رمز است. مدت‌ها تصور می‌شد که این ژن‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهند زیرا آنها به طور ویژه پروتئینی را که باید در سلول‌ها به کار برود، رمزگذاری نمی‌کردند اما همان طور که در مورد کامرون دیده می‌شود، در این بخش تاریک از ژنوم ما به وضوح چیزهای بیشتری وجود دارند.

منبع: بیتوته