گاهی تا دیر وقت مشغول کار و فعالیت خاصی هستیم و زمان لازم  و انرژی کافی برای تهیه و درست کردن غذا نداریم. اکثر افراد در این مواقع به دنبال غذاهایی هستند که در عین خوشمزه و مقوی بودن، به راحتی درست شوند و نیازی به زمان کافی و صرف انرژی زیاد نداشته باشند.

در این مقاله قصد داریم شما را با یک غذای فوری که فقط در 20 دقیقه درست می شود، آشنا سازیم و روش تهیه ی آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. این غذا یک غذای عالی برای خانم های پرمشغله و کارمند است و با موادی چون سینه ی مرغ، گوجه فرنگی، پولنتا، اسفناج و … درست می شود و ضمن اینکه به سرعت تهیه می شود، بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد.

غذای فوری با مرغ مخصوص خانم های پُر مشغله

غذای فوری با مرغ مخصوص خانم های پُر مشغله

روش تهیه ی مرغ سرخ کرده با گوجه فرنگی:

مواد لازم برای چهار نفر:

گوجه فرنگی 1 پیمانه
شکر قهوه ای 1 قاشق سوپخوری
پولنتا 4/3 فنجان
آرد 2/1 فنجان
آبدوغ (دوغ پس از گرفتن کره) 4/1 فنجان
سینه مرغ بدون پوست و استخوان 4 تکه
اسفناج 250 گرم

دستور پخت مرغ سرخ کرده با گوجه فرنگی

ابتدا گوجه فرنگی‌ها را با چاقو شکاف دهید. سپس روی آن ها شکر قهوه‌ای پاشیده و در ماکرویو قرار دهید. حدود 3 دقیقه و یا تا زمانی که پوست آن  ها از هم پاشیده شود و گوجه فرنگی‌ها نرم شوند. سپس آن ها را هم بزنید و در گوشه ای بگذارید. پس از آن در یک ماهیتابه 5/2 فنجان آب همراه با 1 قاشق چای خوری نمک بریزید تا به جوش آید، سپس پولنتا را در آن قرار دهید و حرارت را کم کنید. گاهی اوقات آن را هم بزنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه بپزد. در ظرف کم عمقی آرد را با 2/1 قاشق چای خوری نمک و فلفل مخلوط کنید و به آن آبدوغ اضافه نمایید، سپس مرغ‌ها را درون آن بغلتانید. پس از آن 3 قاشق سوپخوری روغن را در یک ماهیتابه ریخته و با حرارت ملایم، آن‌ها را در 4 دقیقه و یا تا وقتی که صورتی شوند، سرخ کنید. در مرحله ی آخر اسفناج‌ها را بپزید و در بشقاب سروتان به همراه بقیه مواد تهیه شده قرار دهید.