بهترین راهکار برای از بین بردن لکه های مختلف مثل لک های بارداری ، لک های آفتاب سوختگی و همچنین سفید کردن پوست صورت استفاده از مواد طبیعی و ماسک هایی است که خودتان با اطمینان تهیه میکنید. قوی ترین لکه ها را هم میتوانید با مواد طبیعی و خانگی درمان کنید فقط کافیه وقت بزارید و یاد بگیرد و انجام دهید. میخواهیم به شما ماسکی معرفی کنیم که به عنوان وایتکس برای پوست عمل میکند و ترکیبات آن ساده و مواد کاملا طبیعی میباشد. با این ماسک خانگی کم هزینه میتوانید لک های پوستتان را درمان و رنگ پوست روشن تر داشته باشید.

وایتکس پوست بزن / قوی ترین لکه بر و سفید کننده خانگی پوست

وایتکس پوست بزن / قوی ترین لکه بر و سفید کننده خانگی پوست

طرز تهیه قوی ترین ماسک لکه بر و  سفید کننده

حنا، ماست و گلاب ترکیبی فوق العاده برای پوست استمقار لازم برای این ماسک به شرح زیر است:

یک ق. غ ماست

یک ق. م حنای بی رنگ

کمی گلاب

این ترکیبات را با هم مخلوط کرده  و روی صورت به مدت 20 دقیقه روی پوست نگه دارید سپس با آب گرم بشورید.2 بار در هفته این کار را تکرار کنید تا نتیجه ی مطلوب بگیرید.این ماسک فوق العاده به شفافیت، سفید شدن و محو لک های ناشی از آفتاب یا بارداری بر روی پوست بسیار کمک میکند. در ادامه چند نوع دیگر ماسک با حنا را برایتان قرار داده ایم.

ماسک حنا و روغن نارگیل

از دیگر انواع ماسک حنا برای صورت ترکیب آن با روغن نارگیل است. این ماسک می تواند برای جوانسازی پوست بسیار موثر واقع شده و از خشکی پوست جلوگیری کند. اگر این مرهم به خوبی در زمان مناسب مصرف شود می تواند باعث جلوگیری از پیری زودرس پوست صورت شما نیز بشود. یک قاشق غذاخوری پودر حنا را با با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کرده و اجازه دهید 30 دقیقه بر روی صورت شما بماند. پس از آن با آب ولرم محل را شستشو دهید.

ماسک حنا برای پوست صورت نرمال یا معمولی

پوست نرمال نیاز به رسیدگی به اهمیت دارد. ابدا فکر نکنید که چون حالت طبیعی دارد باید از آن بی توجه بود. برای طرز تهیه ماسک حنا برای صورت با پوست معمولی کافی است 1.5 قاشق غذا خوری حنا با 20 میلی لیتر خامه ترش را به همراه 1 عدد زرده تخم مرغ و یک عدد موز له شده به خوبی مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را 30 دقیقه بر روی پوست خود بگذارید و پس آن با آب ولرم شستشو دهید. این روتین را در هفته تکرار کنید تا از مشاهده نتیجه کار متوجه تغییرات پوست خود بشوید.

ماسک حنا برای پوست چرب

برای درمان مشکلات پوست صورت چرب کافی است قبل از خواب 1 قاشق غذاخوری حنا را با 15 میلی لیتر عسل مخلوط نموده و آن را به ناحیه مورد نظرتان بمالید. برای این ماسک می توانید از محصولات لبنی مانند ماست، کفیر و … نیز استفاده کنید.

ماسک حنا برای پوست خشک

استفاده از انواع ماسک حنا برای صورت با پوست خشک به شما کمک می کند تا به رطوبت و جوانسازی پوستتان کمک شایانی نماید. به این منظور می توانید کمی حنای دم کرده را با خامه ترش خنک، ویتامین A و کمی آب مخلوط کرده و بر روی صورت خود بمالید. پس از سپری شدن 20 دقیقه آن را با آب ولرم شستشو دهید.