اگر به دنبال یک ?کیک خوشمزه و متفاوت برای پذیرایی از مهمان های خود هستید، پیشنهاد ما به شما این است که کیک شکلاتی با رویه نعنا را تهیه کنید. این کیک طعم متفاوت و بی نظیری دارد و طعم و مزه ی آن به قدری دلپذیر و لذیذ است که با یک مرتبه امتحان کردن، عاشق آن خواهید شد. کیک شکلاتی با رویه ی نعنا ضمن داشتن طعم خاص و خوشمزه، رنگ خوشرنگ و ظاهری جذاب و زیبا دارد. در این مقاله روش تهیه کیک شکلاتی با رویه نعنا را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

کیک سبز نعنایی، با عطر و طعمی بی نظیر

کیک سبز نعنایی، با عطر و طعمی بی نظیر

?روش تهیه ی کیک نعنایی شکلاتی?

شما می توانید با این دستور پخت آسان کیک نعنایی-شکلاتی را هم برای مهمان ها و هم به عنوان میان وعده و عصرانه، برای خانواده ی خود تهیه نمایید و آن را در کنار چای و قهوه میل کنید.

مواد لازم برای کیک شکلاتی با رویه نعنا:

  1. آرد حدود 1 فنجان
  2. نمک 1/2 قاشق چای خوری
  3. شکر 1 فنجان
  4. کره ذوب شده 1/4 فنجان
  5. آب 2 قاشق غذا خوری
  6. عصاره وانیل 1 قاشق چای خوری
  7. تخم مرغ بزرگ 2 عدد
  8. شکلات آب شده 1/2 فنجان

مواد لازم لایه نعنا:

پودر شکر 2 فنجان
کره ذوب شده 1/4 فنجان
سر شیر 2 قاشق غذا خوری
عصاره نعناع 1/2 قاشق چای خوری
رنگ سبز خوراکی 2 قطره
تراشه های شکلات 3/4 فنجان

دستور پخت کیک شکلاتی با رویه نعنا:

برای درست کردن کیک نعنا-شکلاتی، ابتدا آرد و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس تمام مواد لازم برای مایع اصلی را خیلی خوب با هم مخلوط کنید و مخلوط آرد و نمک را کم کم به آن ها اضافه کنید و در آخر پودر کاکائو را به آن ها بیافزایید و خمیر به دست آمده را حدود 20 تا 25 دقیقه در دمای 350 درجه فارنهایت در فر قرار دهید. برای آماده کردن لایه نعنایی هم تمامی مواد لازم را در یک میکسر و یا با یک همزن خیلی خوب هم بزنید. برای آماده کردن رویه شکلاتی کیک نیز تکه های شکلات و یا چیپس های شکلات را با کره آب شده در ماکروفر قرار دهید و حدود یک دقیقه ماکروفر را روشن کنید تا کره و شکلات حسابی با هم مخلوط و ترکیب شوند.

بعد از 25 دقیقه کیک شما آماده است، سینی فر را از داخل فر خارج کنید و اجازه دهید کیک شما سرد شود. سپس در لایه اول ترکیب شکلات و کره و بعد از آن ترکیب نعنایی را روی خمیر کیک بمالید. (می توانید ترکیب لایه ها را هم عوض کنید و اول ترکیب نعنایی و پس از آن لایه شکلاتی را بریزید). دسر را به تکه های کوچک تقسیم کنید و چند دقیقه در داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شود و مواد به خورد هم بروند. پس از خنک شدن، کیک شما آماده است، می توانید آن را میل نمایید.