ترکیب داروهای بیماری سرطان و ضدالتهاب طبیعی ، بیماری دیابت نوع ۱ را درمان می کند.

ترکیب داروهای سرطان و داروهای ضدالتهاب طبیعی، سلول های پانکراس را تحریک می کند که سلول های تولید کننده انسولین را بسازد و دیابت نوع ۱ درمان شود. دیابت نوع ۱ بیماری است که در آن سیستم ایمنی به سلولهای بتا پانکراس آسیب می رساند یا آنها را از بین می برد، که در نتیجه ی این مسئله انسولین تولید نمی شود.

درمان های زیادی برای تولید سلول های بتا پانکراس انجام شده یکی از این روش ها تبدیل سلول های بنیادی به سلول های بتاست. پانکراس از غدد درون ریز و برون ریز تشکیل شده است. غدد درون ریز از غددی است که هورمون هایی از جمله انسولین ترشح می کند ،سلول های برون ریز آنزیم هایی ترشح می کند که این آنزیم ها در روده کوچک باعث هضم غذا می شود.

دیابت نوع 1 و روش های درمان آن

دیابت نوع 1 و روش های درمان آن

در استرالیا ترکیبی از دارو‌های مصنوعی و طبیعی را برای تحریک سلول‌های پیش‌ساز مجرایی به کار برده‌اند تا آنها را به سلول‌های مشابه بتا تبدیل کنند که قادر به تولید انسولین هستند. محققان از یک مهارکننده مصنوعی به نام EZH۲ استفاده کردند که بیشتر برای درمان سرطان به کار می‌رود. در این تحقیق از تریپتولید که از یک گیاه چینی گرفته شده و دارای خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی است نیز استفاده شد.
ژن EZH۲ دستورالعمل‌هایی را برای ساخت آنزیمی ارائه می‌دهد که بخشی از یک گروه پروتئینی به نام کمپلکس سرکوب‌کننده polycomb-۲ را تشکیل می‌دهد. با خاموش کردن ژن‌های خاص، این مجموعه در تعیین نوع سلولی که یک سلول نابالغ در نهایت تبدیل می‌شود، نقش دارد. هنگامی که آنزیم EZH۲ بیش‌ازحد فعال می‌شود، رشد سلولی کنترل نمی‌شود و ممکن است به سرطان منجر شود. هنگامی‌که از مهارکننده EZH۲ برای درمان سرطان استفاده می‌شود، آنها آنزیم مذکور را هدف می‌گیرند و سرکوب می‌کنند و در نتیجه رشد تومور‌ها متوقف می‌شود.

اکثرا کودکان دچار دیابت نوع ۱ می شوند

دیابت دو نوع دارد؛ دیابت نوع ۱ و دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۱ ، بیماری است که در آن لوزالمعده قادر نیست انسولین تولید کند، یا اگر بتواند تولید کند مقدار آن بسیار کم و جزئی می باشد.

دیابت نوع ۱ بیشتر در بین جوانان و سن های پایین تر شیوع دارد.

علت بیماری دیابت نوع ۱ تولید ناکافی انسولین است که این امر هم دلیل در از بین رفتن سلول های بتا در پانکراس می باشد.

دیابت نوع ۱ درصورتی که درمان نشود،باعث بروز مشکلات قلبی، فشارخون، نارسایی کلیوی، نابینایی و بسیاری مشکلات دیگر می شود.

هیچ راه پیشگیری درباره دیابت نوع ۱ وجود ندارد،اما راه هایی مثل کنترل سطح قند خون، رژیم غذایی و روش زندگی سالم این بیماری را کنترل می کند.

نشانه ها و علائم دیابت نوع ۱:

  • احساس تشنگی
  • بوی بد دهان
  • دستشویی رفتن زیاد
  • کاهش وزن
  • بالا رفتن اشتها
  • کمبود انرژی و خواب آلودگی