تلفن همراه قدیمی که می توان گفت قدیمی ترین تلفن همراه دیده شده است، قدمت 172 ساله دارد و همه را شوکه کرده است. اولین تلفنی که در ایران موجود بود و به تلفن‌های امروزی شباهتی ندارد متعلق به ناصرالدین شاه هست که در سال ۱۲۳۰ تولید شده بود. ناصرالدین شاه چهارمین شاه ایران از شاهان زمان قاجار بود. این شاه یکی از پادشاهانی بود که طولانی‌ترین دوره پادشاهی را در زمان شاهان ایران به خود اختصاص داد و از سال ۱۸۴۸ تا ۱۸۹۶ نزدیک به ۵۰ سال پادشاهی کرد.

فهرست دسترسی سریع

زمان سلطنت این شاه پس از شاپور دوم ساسانی و طهماسب یکم صفوی بود. از آنجایی که این شاه نزدیک به نیم قرن سلطنت کرد نام او را صاحبقران نامیدند.

ناصر الدین شاه قاجار

ناصر الدین شاه قاجار

ناصر الدین شاه قاجار

در زمان سلطنت ناصرالدین شاه بسیاری از اختراعات، ابداعات، ادارات و سازمان‌های که در دنیای غرب وجود داشت برای اولین بار وارد ایران گردید که از آنها می‌توان به دوربین عکاسی، تلگراف، ضرب سکه، چاپ اسکناس، تمبر، انتشار روزنامه، چراغ گازی، راه آهن، سازهای موسیقی غربی مثل: پیانو، ثبت اسناد رسمی، بانک، پلیس نیروی دریایی، سالن تئاتر، مدرسه دخترانه و پسرانه و همچنین دانشگاه اشاره نمود.

تلفن همراه ایرانی با 172 سال قدمت

تلفن همراه ایرانی با 172 سال قدمت

ناصرالدین شاه نقش مهمی در ترویج و رسوم شیعوی مانند عزاداری و اجرای تعزیه در ایران داشت. اولین تلفن همراهی که در ایران یافت شد متعلق به ناصرالدین شاه بود که این تلفن در سال ۱۲۳۰ تولید شده و به تلفن‌های همراه امروزی شباهتی ندارد.

تلفن همراه ایرانی با 172 سال قدمت

تلفن همراه ایرانی با 172 سال قدمت

این تلفن ناصرالدین شاه که متعلق به سوئیس می‌باشد در هنگام سفر این شاه ایرانی آن را به نزدیک‌ترین کابل خط تلفن وصل می‌کردند و او می‌توانست با هر جایی تماس برقرار کند.

ناصرالدین شاه

ناصرالدین شاه

این تلفن که در سفرهای ناصرالدین شاه همراه او بود به کابل‌های کشیده شده متصل می‌شد و تئانایی برقراری تماس را برای آن ها در سفر مهیا می کرد.
این تلفن دارای راهنمای فارسی بود و ساخت کشور البیس شهر زوریخ است.

اولین تلفن قدیمی

اولین تلفن قدیمی