خانه تکانی کاریست که مردمان ما در قبل از سال نو برای از بین بردن آلودگی و ناپاکی از خانه انجام می‌دهند. شستن فرش‌ها، پاک کردن گرد و غبار، تمیز کردن شیشه و پنجره و جارو کردن از جمله کارهایی است که در هنگام خانه تکانی صورت می‌گیرد. یکی از کارهایی که خانم‌ها در خانه انجام می‌دهند خانه تکانی می‌باشد یا به عبارتی تمیز کردن خانه و این موضوع را حتی در خوابشان هم زیاد میبینند.

لیلا برائت یکی از معبرین در مورد تمیز کردن خانه تعابیر جالب توجه و مختلفی دارد.
اگر فردی در خواب خود ببیند که در حال تمیز کردن وسایل و لوازم خانه می‌باشد نشان از خوب شدن اوضاع و شرایط اقتصادی آن فرد می‌دهد.
در شرایطی که فرد در حال تمیز کردن خانه خود باشد بیانگر آن است که افرادی هستند که دائماً در حال غیبت کردن از فرد بیننده خواب می‌باشد پس می بایست مراقب باشد.
اگر می‌خواهید تعبیر خواب خانه تکانی را در شرایط و موقعیت‌های مختلف بدانید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

تعبیر خواب خانه تکانی

لیلا برایت می‌گوید:
تمیز کردن اثاثیه‌ی خانه در خواب، نشانه‌ی بهبود اوضاع اقتصادی است.
اگر خواب ببینید که مشغول تمیز کردن خانه هستید، به این معنا است که عده‌ای دایما پشت سر شما حرف‌های بدی می‌زنند.
اگر در خواب مشغول تمیز کردن چیزی باشید، به این معنا است که باید در رفتار خود دقت بیشتری انجام دهید.

تعبیر خواب شستن فرش

کثیف و ناپاک بودن در خواب به معنای نابهنجاری است. اگر به تعابیر معبرین کهن در مورد فرش بپردازیم فرش به آبرو و حیثیت فرد بیننده خواب تعبیر شده است البته با استفاده از تعابیر جدید می‌توان فرش را به معنای ارتباط با گروه یا جمعی بسته دانست.

فرش از تار و پود بیشماری تشکیل شده که این تارها در مدت زمان زیادی با دقت بافته می‌شوند بنابراین این تار و پود قواعد، قوانین و فرم ارتباطات در گروه و یا جمع مورد نظر را نشان می‌دهد. در واقع شستن و تمیز کردن فرش به ذهنیات غلط و نابجای فرد بر می‌گردد که در برخورد و ارتباط با افراد گروه داشته و مانع ایجاد روابطی سالم می‌گردد.

تعبیر خواب گرد گیری

مطیعی تهرانی می‌گوید: غبار یا گرد را مال اندک و قلیل تعبیر کرده‌اند. عموماً معتقدند که اگر در خواب شما گرد و غبار بر شئی یا جائی نشسته بود که آن شیئی به شما تعلق داشت به قدر آن غبار چیزی به دست می‌آورید. مثلاً مال یا پول نقد.

ابن سیرین می‌گوید:
تعبیر خواب خاک، پول می‌باشد (فرقی نمی‌کند که کم باشد یا زیاد).
اگر در خواب ببینی در خانه تو خاک قرار دارد، تعبیرش این است که به اندازه آن مال و اموالی را بدون رنج و سختی به دست می‌آوری.
اگر ببینی خانه کسی را جارو می‌کنی، یعنی مال و اموال کسی را به دست می‌آوری، مخصوصاً اگر خاک‌های جارو شده را به مکان خودت آورده باشی.
ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر ببینی از خانه خودت خاک بیرون می‌کشی و پراکنده می‌کنی، یعنی مال و اموال خود را خرج می‌کنی.

تعبیر خواب جارو کردن

مطیعی تهرانی گوید:
تعبیر خواب جارو کردن پس انداز مال اندک است و به زبان ساده تر پول جمع کردن. از ولخرجی جلوگیری کردن و بهای آن را به کناری نهادن و به آن دل خوش بودن در خواب‌های ما به صورت جارو کردن و جارو ظاهر می‌شود.

مردی اگر در خواب ببیند که جارو می‌کند به خانه خود خیر و برکت می‌آورد. جوانی اگر در خواب ببیند که جارو می‌کند و خس و خاشاک و خاکروبه جمع کرده، پولی در اختیارش می‌گیرد یا اینکه به کاری مشغول می‌شود.

جارو کشیدن به دیوار خوب نیست و غم و اندوه می‌آورد و به معنی جا به جا کردن غم و اندوه است همان طور که خاک را از دیوار به کف اتاق می‌ریزید خواب شما می‌گوید ناراحتی‌ها را جا به جا می‌کنید.

تعبیر خواب پاک کردن شیشه و پنجره

همانطور که گفته شد پاک کردن و تمیز کردن نماد سامان دادن و جلوه بخشیدن و شیشه‌های پنجره نیز درگاهی است که انسان رو به آسمان آبی و محیط اطراف خود باز می‌کند. دیدن اینگونه خواب‌ها نشانه‌ای از پاک کردن پنجره درونی شما را بیان می‌کند.

تعبیر خواب خانه تکانی و تمیز کردن آشپزخانه

آنلی بیتون می گوید:

اگر زنی خواب ببینید آشپزخانه‌اش تمیز و مرتب است، علامت آن است که اقبال به او رو خواهد کرد.

از دیدگاه روانشناسی یونگ

تمیز کردن خانه و شستن وسایل با آب، به تعبیر پاک شدن از سختی ها و ناراحتی های زندگی و افزایش ثروت شما معنی می دهد. همچنین خود شما با ایمان تر شده و رفتار صالحی خواهید داشت.

اگر دختری در خواب ببیند که مشغول تمیز کردن تخت خوابی است، بیانگر رسیدن به سعادت و خوشبختی است.

لیلا برایت می‌گوید:

تمیز کردن اثاثیه‌ی خانه در خواب، نشانه‌ی بهبود اوضاع اقتصادی است.
اگر خواب ببینید که مشغول تمیز کردن خانه هستید، به این معنا است که عده‌ای دایما پشت سر شما حرف‌های بدی می‌زنند.
اگر در خواب مشغول تمیز کردن چیزی باشید، به این معنا است که باید در رفتار خود دقت بیشتری انجام دهید

تعبیر خواب جارو کردن و جارو خریدن

گر خواب دیدید که جارو خریدید، کسی به زندگی شما می آید که به شما خدمتی کرده و یا راهی برای شما پیدا می شود که با کمک آن زندگی خود را بهتر کرده و شرایط اقتصادی و اجتماعی و وجهه خود را نزد دیگران بالا می برید.

تعبیر امام صادق (ع)

جارو دیدن به خواب بر سه وجه است:
خادم،
منفعت،
متقاضی چیزها

تعبیر خواب جارو کشیدن

جارو کشیدن در خواب، جمع کردن مشکلات از زندگی و سر و سامان دادن به کار ها در بیداری است؛ خصوصا اگر آشغال های روی زمین خاک نباشند.

اگر کسی از روی زمین با جارو، خاک جمع می کرد، مال و ثروت پس انداز می کند. اگر کسی جارو می کرد و خس و خاشاک را به طرف شما می راند، برای شما دردسر و ناراحتی مالی به وجود می آورد و اگر خلاف جهت شما جارو می کرد و خاکروبه را از جایی که شما بودید دور می راند، غم و اندوه را از شما می راند.

محمد ابن سیرین می گوید: دیدن جاروب درخواب، خادم و خدمتکار است و جاروی بزرگ، خادمی است که تقاضاهای زیادی دارد. اگر کسی ببیند که خانه را جارو می کشید، از ثروتش کم می شود.

اگر کسی ببیند خانه شخص دیگری را جارو می کشید، دلیل که مال کسی به او می رسد؛ خصوصا اگر ببیند که خاک جمع شده از جارو را به خانه خود آورد.

تعبیر خواب جارو زدن توسط مرده

اگر خواب ببینید کسی که مرده است خانه خود را جارو می کشد، گناهان او پاک شده و آمرزیده شده است.

اگر خواب ببینید کسی که مرده است خانه شما را جارو می کشد، دعای خیر او پشت سر شماست و زندگی شما از مشکلات و ناراحتی ها پاک و دور از سختی ها خواهد شد.

تعبیر خواب جارو زدن فرش

اگر خواب ببینید روی فرش را جارو کشیده و آشغال ها را جمع می کنید، به زندگی شما سروسامان داده خواهد شد و مشکلات و سختی ها و ناراحتی شما از زندگی شما خواهند رفت.

اگر خواب ببینید روی فرش را جارو کشیده و خاک جمع می کنید، به شما ثروت و پول می رسد که میزان آن متناسب با خاکی است که روی فرش نشسته است.

اگر خواب ببینید که کسی روی فرش خود را جارو کرده و آشغال ها را به سمت شما با جارو می فرستد، کسی سعی می کند با خوب نشان دادن خود و پاک کردن لکه های زندگی خود، شما را گناهکار و مقصر جلوه داده و برای شما دردسر معنوی و مالی درست کند.

اگر کسی فرش شما را جارو می کرد و آشغالها را از شما دور می کرد، زندگی شما سر و سامان داده شده و مشکلات شما حل می شود.

تعبير خواب جارو كردن خاك

جارو کردن خاک چه داخل خانه و چه خارج خانه باشد، به معنی جمع کردن مال و ثروت و رسیدن به ثروت است.

تعبير خواب جارو كردن حياط

حیاط خانه به زندگی عمومی شما تعبیر می شود. اگر خواب ببینید حیاط خانه خود را جارو می کنید، در زندگی اجتماعی خود موفق بوده و مشکلات و ناراحتی های شما از بین می رود. اگر با جارو کردن خاک جمع کردید، برای شما ثروت و مالی از جایی می رسد.

تعبير خواب شستن حياط

شستن حیاط خانه با آب و جارو، به بالا رفتن وجهه اجتماعی شما نزد مردم و بالا رفتن اعتبار و آبروی شما تعبیر می شود. اگر حیاط خانه خود را شستید، از گناهان پاک شده و زندگی خوب و شرافتمندانه ای خواهید داشت.