در صورت عدم همکاری یحیی گل محمدی با تیم پرسپولیس این باشگاه ها بدون شک به سراغ سرمربی خارجی خواهد رفت. بر اساس گزارشات، درصورتی که یحیی گل محمدی تصمیم به جدایی از تیم پرسپولیس را داشته باشد بی شک اولین گزینه برای سرمربی گری این تیم مربی خارجی خواهد بود. از آنجایی که یحیی گل محمدی بعد از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی به تعطیلات رفته و هیچگونه اقدامی برای فصل آینده تیم انجام نداده است. با توجه به گذشت سه هفته از پایان فصل برای پرسپولیس این باشگاهی هیچ گونه اقدامی جهت تقویت سرخپوشان  و آماده سازی خود برای حضور پرقدرت در رقابت های داخلی و خارجی انجام نداده و دلیل آن هم سکوت یحیی گل محمدی در مورد آینده می باشد. به طوری که می‌توان گفت یحیی گل محمدی پرسپولیس را در بلاتکلیفی قرار داده و بسیاری از تماس ها را پاسخ نمی دهد.

جانشین یحیی گل محمدی مشخص شد/ وداع یحیی با تیم پرسپولیس

جانشین یحیی گل محمدی مشخص شد/ وداع یحیی با تیم پرسپولیس

در چنین شرایطی باشگاه پرسپولیس بدون شک به دنبال یک پلن B برای کادر فنی تیمش می باشد اما تاکنون اتفاقی رخ نداده چون رضا درویش اعتقاد دارد که یحیی به کارش در پرسپولیس ادامه خواهد داد اما اگر این وضعیت تا پایان هفته ادامه پیدا کند آن وقت درویش به دنبال آلترناتیو یا برای سرمربی تحت قرارداد باشگاه خواهد بود.

اگر یحیی گل محمدی همچنان باشگاه پرسپولیس را بی خبر بگذارد. باشگاه در اولین گام به سراغ مربی خارجی خواهد شد و اولین گزینه به عنوان جانشین یحیی گل محمدی برانکو ایوانکوویج می باشد. مربی کروات از شرایط خود در عمان خیلی هم راضی نیست و در صورت رسیدن پیشنهاد پرسپولیس از آن استقبال خواهد کرد.

گفتنی است در صورتی که برانکو قراردادش را با فدراسیون عمان فسخ نماید می بایست ۶۰۰ هزار دلار به این باشگاه پرداخت نماید اما به گفته نزدیکان او بدون مشکل می تواند از این تیم جدا شود.

نکته قابل توجه این بود که برانکو در جام جهانی ۲۰۲۲ در گفتگوی تلویزیونی در مورد فوتبال ایران چنین گفت: کار نیمه تمام در پرسپولیس دارد و آن قهرمانی در آسیا است و  شاید یک روز به ایران بازگردد.

در هر صورت اولین گزینه برای باشگاه پرسپولیس یحیی گل‌محمدی می باشد و اگر تمایل به حضور در تیم را  نداشته باشد آنگاه پروژه بازگشت برانکو در باشگاه پرسپولیس استارت خواهد خورد.