این دسر خوشمزه برای افزایش وزن لاغرها و رشد کودکان بسیار عالیه و می توانید به صورت سرد در فصل تابستان و بهار و به صورت گرم در فصل زمستان و پاییز میل کنید. فرنی یک دسر مقوی و بسیار لذیذ است که انرژی زیادی به بدن می دهد. این دسر خوشمزه با آرد برنج، شیر، شکر و گلاب درست می شود و طعم شیرینی دارد.

فرنی به رشد بهتر کودکان، وزن گیری و تقویت استخوان های آن ها کمک می کند. این دسر خوشمزه گلو درد را تسکین و سرفه را بهبود می بخشد و در درمان سرماخوردگی نیز موثر می باشد.

فرنی برای افراد لاغری که علاقه دارند وزنشان افزایش یابد، بسیار مناسب است و باعث افزایش وزن در افراد لاغر و چاقی صورت در آن ها می شود. علاوه بر این، کربوهیدرات موجود در فرنی  به سرعت هضم و جذب می شود و به عضله سازی و تقویت عضلات بدن ورزشکاران کمک می کند.

معمولا فرنی را به طور ساده و یا با مواد طعم دهنده نظیر کاکائو و زعفران درست می کنند. در این مطلب قصد داریم روش تهیه ی فرنی شکلاتی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه شوید.

دسر خوشمزه و لذیذ برای تمام فصول

دسر خوشمزه و لذیذ برای تمام فصول

روش تهیه ی فرنی شکلاتی

مواد لازم:

شیر 2 لیوان
آرد برنج 2 قاشق سوپ خوری
گلاب 1 قاشق سوپ خوری
شکر 4 قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو 1 قاشق

دستور پخت:

شیر سرد را در قابلمه بریزید و آرد برنج را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا آرد کاملا در شیر حل شود، مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا آرد برنج گلوله نشود. زمانی که کمی غلیظ شد، شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا قوام لازم بدست آید، اگر دوست داشتید می توانید در این مرحله مقدار کمی کره هم به آن اضافه کنید.

در این هنگام پودر کاکائو را در یک تا دو قاشق آب حل کنید و کمی روی حرارت هم بزنید و وقتی یکدست شد آن را به فرنی اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. سپس فرنی را در ظرف مورد نظر بریزید و به دلخواه با میوه و یا انواع مغزها تزئین کنید.

نکات مهم تهیه ی فرنی شکلاتی:

  • به جای پودر کاکائو می توانید از یک قاشق غذاخوری زعفران آب کرده نیز استفاده کنید.
  • این دسر هم سرد و هم گرم سرو می شود و در هر دو حالت بسیار خوشمزه است.
  • می توانید یک قاشق خامه هم به فرنی اضافه کنید. از خامه می توانید برای تزئین فرنی نیز استفاده نمایید.
  • این دسر خوشمزه را با نشاسته و نشاسته ذرت هم می توان درست کرد.

منبع: بیتوته