?برنج یکی از مهمترین غلات در سراسر دنیا می باشد. این غله ی پرطرفدار فواید بسیاری دارد و غنی از فسفر، آهن، کلسیم، منیزیم، سلنیوم، پتاسیم، مس، ?ویتامین B1، ویتامین B3 و ویتامین B5 است. برنج سبب افزایش انرژی بدن می شود و در تنظیم فشار خون، پیشگیری از یبوست، تقویت عمومی بدن و بهبود سیستم ایمنی بدن نقش بسیار موثری دارد. از برنج در پخت اکثر غذاها و برخی از دسرها و شیرینی ها استفاده می شود. در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه یک سالاد جدید و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

سالاد برنج! یک غذای رژیمی و بسیار خوشمزه (مخصوص رژیم وگان)

سالاد برنج! یک غذای رژیمی و بسیار خوشمزه (مخصوص رژیم وگان)

روش تهیه ی سالاد برنج ?

این سالاد خوشمزه و مقوی با برنج، نخود فرنگی، پوست لیمو، کشمش، پیازچه، نعناع و … درست می شود و یک غذای عالی برای کسانی است که از رژیم غذایی وگان (گیاهخواری) پیروی می کنند. اگر دوست دارید روش تهیه ی سالاد برنج را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با استار بورس همراه باشید.

? مواد لازم برای تهیه سالاد برنج

  1. برنج نپخته ۲ فنجان
  2. آب ۳ فنجان
  3. نمک نصف قاشق چایخوری
  4. نخود فرنگی ۲ فنجان
  5. خلال پوست لیموترش تازه دو عدد
  6. آب نمک برای هر لیتر آب، یک و نیم قاشق چایخوری نمک
  7. کشمش یک چهارم فنجان
  8. پیازچه خرد شده نصف فنجان
  9. خلال پوست لیموترش (رنده شده) یک و نیم قاشق چایخوری
  10. برگ نعناع تازه ۱ قاشق چایخوری
  11. آبلیمو ۲ قاشق غذاخوری
  12. روغن زیتون یک چهارم فنجان
  13. نمک نصف قاشق چایخوری
  • برنج نپخته (که با ۵ فنجان برنج پخته برابری می کند)
  • خلال پوست لیموترش تازه (از پوست کن سبزیجات استفاده کنید)
  • کشمش (برای ۵ تا ۱۰ دقیقه در آب خیسانده و بعد آبکشی کنید)

دستور پخت سالاد برنج ?

برنج را به صورت کته طبخ کنید. هنگام پخت برنج، همراه نمک، دو عدد خلال پوست لیموترش را هم به آب برنج اضافه کنید. اگر از نخود فرنگی تازه استفاده می کنید، آن را برای سه تا چهار دقیقه در آب نمک بجوشانید و بعد در آب سرد بریزید تا روند پخت متوقف شود. اگر از نخود فرنگی پخته شده ی منجمد استفاده می کنید، آن را برای یک دقیقه در آب ولرم بریزید تا یخ آن آب شود. زمانی که برنج پخته شد، آن را بر روی یک دیس ریخته تا سریع خنک شود. ۱۰ دقیقه صبر کنید، سپس برنج را در کاسه سرو بریزید. حالا نخود فرنگی، کشمش، پیازچه، نعناع، خلال پوست لیمو، آبلیمو، روغن زیتون و نمک را به برنج اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ترکیب شوند. پس از طی این مراحل ?سالاد برنج آماده است و می توانید فورا آن را سرو نمایید.