رضا عطاران بازیگر فیلم و سریال های ایرانی که از محبوبیت خاصی برخوردار است. رضا عطاران متاهل است و فرزند ندارد. رضا عطاران در این خصوص گفته است، علاقه ای به بچه دار شدن ندارد.

فهرست دسترسی سریع

بیوگرافی رضا عطاران

بیوگرافی رضا عطاران

بیوگرافی رضا عطاران

رضا عطاران متولد ۲۰ اردیبهشت ۱۳۴۷ می باشد، او در مشهد متولد شد. عطاران بازیگر، کارگردان، نویسنده، فیلم نامه نویس خواننده و تدوین گر می باشد، اصلیت پدر و مادر وی گنابادی می باشد.

رضا عطاران

رضا عطاران

مادر رضا عطاران در زلزله کاخک فوت کرده است و پدرش ذبیح الله عطاران بعد از فوت همسرش مجدد ازدواج کرد و همسر دوم او هم فوت شد و پدرش برای سومین بار ازدواج کرده است. رضا عطاران فرزند سوم خانواده است و دو خواهر و یک برادر ناتنی دارد.

پست اینستاگرامی تولد

پست اینستاگرامی تولد

تحصیل او در دانشکده ی هنرهای زیبایی دانشگاه تهران انجام گرفت و بعد از مدتی آنجا را رها کرد. رضا عطاران در سال ۱۳۷۳ با فریده فرامرزی ازدواج کرد و به خواست دو طرف تا الان صاحب فرزندی نشده اند.

وی اولین کارگردانی خودش را با مجموعه مجید دلبندم شروع کرد. به تازگی رضا عطاران برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر شد. عکس قدیمی این بازیگر محبوب  را در ادامه مشاهده که متعلق به دوران نوجوانی این فرد می باشد:

عکس نوجوانی رضا عطاران

عکس نوجوانی رضا عطاران

آقای عطاران در ادامه فعالیت کارگردانی در سال 1379 قطار ابدی را ساخت ، او از سال 1376 تا 1382 سریال های سیب خنده، ستاره ها، کوچه اقاقیا را به طور حرفه ای ساخت و عرضه کرد. خانه بدوش یکی دیگر از سریال های پر بیننده رضا عطاران است که در سال 1383 ساخته و در ماه رمضان از شبکه سوم سیما به نمایش گذاشته شد. عطاران با این سریال وارد عرصه تولید سریال های مناسبتی ماه رمضان شد و مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.