?شربت گل سرخ یک نوشیدنی محبوب و پرطرفدار است که دارای خواص بی شماری می باشد. این شربت خوشمزه حاوی پروتئین، مس، آهن، منیزیم، منگنز، پتاسیم، روی، سدیم، فولیک اسید، اسید سیتریک و … است. شربت گل سرخ بسیار آرامش بخش است و در درمان استرس و بی خوابی نقش بسیار موثری دارد. علاوه بر این، سرشار از آنتی اکسیدان است و از سلول های بدن در برابر عوامل آسیب رسان محافظت می کند.

درمان استرس و بی خوابی با این نوشیدنی شگفت انگیز !

درمان استرس و بی خوابی با این نوشیدنی شگفت انگیز !

روش تهیه ی شربت گل سرخ ( گل محمدی) تازه

شربت گل سرخ با بیماری هایی چون آلزایمر و افسردگی مقابله می کند و سبب تقویت معده و بهبود عملکرد مغز و کبد می شود. در ادامه روش تهیه ی این شربت شگفت انگیز را با گل سرخ تازه و خشک به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. برای یادگیری روش تهیه ی این شربت تا انتهای مطلب با استار بورس همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت گل سرخ

  • گل تازه محمدی 500 گرم
  • شکر 2 کیلو(حدود 7 پیمانه)
  • آب 2 لیتر (حدود 8 پیمانه)
  • جوهر لیمو 1 قاشق مرباخوری

طرز تهیه شربت گل محمدی

تهیه شربت گل محمدی

تهیه شربت گل محمدی

برای طرز تهیه شربت گل سرخ، ابتدا گلبرگ ها را از گل ها جدا کنید، و آن ها را بشویید. سپس اجازه دهید تا آب آن ها برود. پس از آن گلبرگ ها را داخل قابلمه ای بریزید و  آب جوش درون کتری را فورا بر روی گلبرگ ها بریزید و بر روی در قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید به مدت 24 ساعت بماند، تا عطر گل ها به خوبی داخل آب جوش برود. بعد از 24 ساعت یک عدد آبکش روی در قابلمه قرار دهید و آبِ گل ها را از گل ها جدا کنید. (دقت کنید در این مرحله اصلا گل ها را فشار ندهید زیرا باعث بد رنگ شدن رنگ شربت می شود). در این هنگام شکر را به آبِ گل ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد روی شعله ی گاز قرار دهید تا شربت غلیظ شود. در مرحله آخر جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از یکی دو جوش از روی حرارت بردارید. اگر خواستید به شربت رنگ مربا اضافه کنید، حتما آن را در مرحله آخر همراه با جوهر لیمو اضافه نمایید.

نکاتی برای تهیه شربت گل سرخ

  • این شربت همراه با آبلیموی تازه خیلی خوش طعم می شود. کافیست برای یک قاشق غذاخوری شربت یک قاشق مرباخوری آبلیمو درون آب سرد بریزید.
  • در مرحله ریختن آب جوش عجله کنید چون باعث از بین رفتن عطر و بوی گل می شود.

طرز تهیه شربت گل محمدی خشک شده:

برای این کار از 150 گرم گل محمدی خشک استفاده کنید. جوهر لیمو را در یک لیتر آب داغ حل نمایید و بر روی گلبرگ ها بریزید. درب ظرف را ببندید و به مدت 12 ساعت گل ها را خیس کنید. سپس آن ها را در صافی ریخته و آبِ گل و شکر را با هم مخلوط کنید و 2 پیمانه گلاب به آن ها اضافه نمایید. پس از آن ترکیب را بر روی حرارت بالا قرار دهید تا شربت قوام آید.