دلایلی که باعث بی‌وفایی مردان و همسرانشان می شود: رفتار تحکم آمیز زن با شوهر، سرزنش کردن مرد توسط زن، بی‌توجهی زن به روابط زناشویی، توجه بیشتر زن به خانواده پدری خود، تمرکز بیش از حد زن برای فرزندان و دوستان، و وقتی زن مانند یک مادر با همسرش رفتار می‌کند.

? برخی از مردها در جلسات مشاوره بیان می‌کنند چون به این نتیجه رسیدند که اولویت نخست زندگی همسر خود نیستند به همین خاطر آنها هم زن خود را اولویت اول زندگی خود نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند که با فرد دیگری وارد رابطه عاطفی گردند.

نفر اول باید همسرتان باشد

شوهر شما باید همیشه نفر اول زندگی شما باشد اگر اتفاق فوق العاده‌ای مثل قبولی در دانشگاه یا موفقیت در گرفتن مدرک تحصیلی یا بالا رفتن درجه کاری صورت گرفت اجازه دهید همسرتان نفر اولی باشد که از این خبر با اطلاع می‌گردد. برای مردان بسیار مهم است که او را به عنوان فرد اول زندگی خود قرار دهید و ابتدا موضوع را با او در میان بگذارید و سپس به دیگران اطلاع دهید.

? اما گاهی زنان به صورت ناخودآگاه رفتاری می‌کنند که باعث می‌شود به خانواده پدری خود بیشتر اهمیت دهند. باید بدانند که آنها ازدواج کرده‌اند و دیگر در خانه پدری خود نیستند و تشکیل خانواده دادند بنابراین نباید به گونه‌ای رفتار کنند که شوهر آنها احساس کند که مورد بی‌مهری و کم توجهی قرار گرفته و اولویت اول زندگی همسرش نیست.

? خیانت جنسی و عاطفی

بدیهی است که ادامه داشتن این روند باعث می‌شود که مرد از همسر خود دور شود و باعث ایجاد خیانت جنسی و عاطفی گردد.

بعضی از زنان در زندگی زناشویی خود به دلیل ترس از دست دادن همسر و نگرانی از آینده آنچنان بر کار و سرمایه‌گذاری تمرکز ویژه می‌کنند که یادشان می‌رود که دارای زندگی مشترک هستند بعد به صورت خواسته یا ناخواسته باعث ایجاد شکاف در رابطه خود با همسر می‌شود.

‍? به این دسته از خانم‌ها توصیه می‌شود که تعادلی بین کار و توجه به زندگی مشترک خود ایجاد کنند و در طول شبانه روز به روش‌های مختلف مانند نوشتن یادداشت عاشقانه، مکالمه تلفنی، گفتگوی رودررو در منزل یا مکان‌های مورد علاقه طرفین با همسر خود ارتباط و تعامل داشته باشند و باعث بهتر شدن رابطه عاطفی و عاشقی در خود و همسرشان گردند.

?‍? با مادری کردن برای همسر خود باعث می‌شود که عشق حرارت و شور و حال رابطه را از بین خواهید برد. هرچه مرد رفتار مادرانه‌ای از همسر خود دریافت کند باعث می‌شود او نیز نسبت به همسرش رفتاری بچگانه خواهد داشت.

مادری کردن برای همسر

مادری کردن برای همسر

? نکته مهم و قابل تامل اینجاست که هیچ مردی دوست ندارد با بازی کننده نقشِ مادرش همبستر شود. در نتیجه باعث می‌شود از برقراری رابطه زناشویی و جنسی با شما که مانند مادرش با او رفتار می‌کنید خودداری کند و برای پر کردن این خلاء جنسی به سراغ زن دیگری برود که با او رفتاری مادرانه نداشته باشد.

زنان باید توجه کنند که با مادری کردن در حق همسران خود مردها به آنها وابسته می‌شوند و اعتماد به نفسشان کاهش پیدا می‌کند. کاهش اعتماد به نفس باعث می‌شود که مردها کمتر خودشان را دوست بدارند.

بنابراین از کسی که خودش را دوست نداشته باشد چطور می‌توان انتظار عشق را داشت.

احساس عزت نفس در یک مرد به احساس توانمندی او بستگی دارد. زمانی که مرد احساس کند که کارها را به درستی انجام نمی‌دهد سخت می‌تواند با شما و خودش مهربان باشد. بنابراین هرچه مرد ناتوان‌تر جلوه‌گر شود از نگاه زنان از جذابیت او کم خواهد شد.