ماهی سالمون یکی از مقوی ترین و مفیدترین مواد غذایی است. این ماهی خوش طعم یک منبع عالی برای تامین امگا 3، پروتئین، پتاسیم، سلنیوم و ویتامین B مورد نیاز بدن است. ماهی سالمون در سلامت پوست، تقویت بینایی، کاهش وزن و سلامت مغز و قلب موثر می باشد و با سرطان و التهابات بدن مقابله می کند و به بهبود آن ها کمک شایانی می نماید.

بهترین روش پخت ماهی سالمون/پخت ماهی به سبک آسیایی

بهترین روش پخت ماهی سالمون/پخت ماهی به سبک آسیایی

بهترین روش پخت ماهی سالمون

روش های متعددی برای پخت ماهی سالمون و دیگر ماهی ها وجود دارد. در این مطلب قصد داریم روش پخت ماهی سالمون به سبک آسیایی را به شما آموزش دهیم. اگر به پخت و خوردن ماهی سالمون علاقمند هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

مواد لازم برای طبخ سیب زمینی

  1. روغن کنجد ۲ قاشق غذاخوری
  2. سس سیر ۱ قاشق چایخوری
  3. سس سویا ۱ قاشق چایخوری
  4. نمک یک چهارم قاشق چایخوری
  5. سیب زمینی نو (به چهار قسمت ببرید) ۴۵۰ گرم

مواد لازم برای طبخ ماهی سالمون به روش آسیایی:

  1. شکر قهوه ای ۲ قاشق غذاخوری
  2. سس سویا ۲ قاشق غذاخوری
  3. کره ذوب شده ۲ قاشق غذاخوری
  4. سرکه برنج ۱ قاشق غذاخوری
  5. نمک یک چهارم قاشق چایخوری
  6. فیله سالمون (با پوست) ۴ عدد
  7. کلم بروکلی ۲۲۵ گرم (حدود ۴ فنجان)
  8. پیازچه خرد شده ۲ عدد

دستور پخت ماهی سالمون به روش آسیایی

فر را با حرارت ۲۱۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. ظرف مخصوص فر را بردارید و روی آن اسپری پخت بزنید. روغن کنجد، سس سیر، سس سویا و نمک (از مواد لازم برای طبخ سیب زمینی) را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کرده و بعد سیب زمینی را به آن ها اضافه کنید و خوب هم بزنید. سیب زمینی ها را از قسمت پوست آن داخل ظرف چیده و برای ۲۰ دقیقه طبخ کنید. بعد از این زمان آن ها را درآورده و در ظرف کمی جا به جا کنید تا بتوانید ماهی و بروکلی را داخل آن بگذارید. حالا یک کاسه بزرگ برداشته و شکر، سس سویا، کره، سرکه و نمک را داخل آن مخلوط کنید. دو قاشق از این مخلوط را در یک کاسه متوسط دیگر بریزید. حالا سالمون را در کاسه متوسط گذاشته و خوب بچرخانید تا به مخلوط آغشته شود. بروکلی ها را هم در کاسه بزرگ ریخته و هم بزنید. حالا ماهی ها را از قسمت پوست آن داخل ظرف فر چیده و بروکلی ها را هم اضافه کنید. باقی مانده مخلوط هر دو کاسه را روی تمام مواد داخل ظرف فر بریزید و آن ها را برای ۱۲ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا ماهی ها خوب بپزند. در آخر پیازچه ها را روی غذا ریخته و سرو کنید.