اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که موهای شما دچار سفیدی زودرس شده است با ما همراه باشید تا برای جلوگیری از سفید شدن مو به شما بگوییم چه چیزهایی را مصرف کنید.

سفید شدن مو یکی از نشانه‌های رایج افزایش سن می‌باشد که یک اتفاق کاملاً طبیعی است. با این وجود تعداد زیادی از جوانان هستند که با معضل سفیدی زودرس مو مواجه هستند. یکی از راه‌هایی که می‌تواند از سفید شدن مو جلوگیری کند استفاده از ویتامین‌های مو می‌باشد.

در ادامه مطلب ما به شما خواهیم گفت که از چه قرص و ویتامینی استفاده کنید که موهایتان دیرتر سفید شود و همچنین دستورات طب سنتی برای جلوگیری از سفید شدن مو را به شما ارائه خواهیم نمود.

7 دلایل سفید شدن مو

یکی از شایع‌ترین دلایلی که در این مورد وجود دارد می‌تواند زمینه ژنتیکی باشد. سلامت موی والدین شما می‌تواند تاثیر بسزایی در این قضیه داشته باشد. هنگامی که شما بدانید چه زمانی برای اولین بار موی والدین شما سفید شده یا چه مشکلی ایجاد شده می‌تواند راه حل خوبی برای پیدا کردن نقاط استرس رایج و گرفتن تصمیماتی برای جلوگیری از ایجاد آن اتخاذ کنید.

سلامت مو همچنین به عوامل مختلفی مثل اختلالات تیروئید، کمبود قابل توجه ویتامین ب ۱۲ برای مو بستگی دارد. علاوه بر کمبود ویتامین ب ۱۲ برخی از دلایل مانند جراحی‌ها یا درمان‌ها مانند بای پس معده ممکن است دلیل این مشکل باشد.

گزارشات نشان می‌دهد افرادی که سیگاری هستند یا در معرض آن قرار دارند موهای آن ها سریع تر سفید می شود. در ادامه این مطلب تعدادی از ویتامین‌ها و قرص‌های ضروری که می بایست شما آن ها را به عنوان تغذیه خود استفاده کنید تا مانع از سفیدی زودرس مو در سنین جوانی در شما شود خواهیم گفت.

ویتامین A

یکی از ویتامین‌های بسیار خوب برای مو می‌باشد که وظیفه آن تولید سبوم (ماده چربی است که توسط پوست تولید می‌شود) را دارد.

ویتامین C

یکی دیگر از ویتامین‌های بسیار خوب برای مو ویتامین c می‌باشد که به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان طبیعی مانع از استرس اکسیداتیو بدن می‌شود که از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

ویتامین B

گروه ویتامین های B مانند B ۱۲ یکی از ویتامین‌های بسیار خوب برای مو می‌باشد چرا که عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌بخشد و باعث کاهش ابتلا به بیماری‌ها می‌شود که در نتیجه باعث ایجاد پوست و موی سالم در شما می گردد.

آمینو بنزوئیک اسید

این دسته بخش گسترده‌ای از گروه ویتامین‌های ب می‌باشند که باعث کاهش خاکستری شدن مو می‌شود.

اینو زیتول

یکی دیگر از ویتامین‌های که برای سالم ماندن مو لازم می‌باشد اینو زیتول است که در بدن یافت می‌گردد.

بیوتین

چون بیوتین یک جز اصلی از پروتئین مو می‌باشد پس ساختار فلیکول‌ها رشد مو و ترشح ملانین به آن بستگی دارد.

نیاسین

نیاسین با افزایش گردش خون در پوست سر و تقویت فولیکول‌های مو سبب می‌شود که شاموهای سالمی داشته باشید.

4 روش‌ جلوگیری از سفید شدن مو

در اینجا ما چند روش طب سنتی که برای مقابله با سفیدی مو می‌باشد را برای شما خواهیم گفت

روغن نارگیل و آبلیمو

این ترکیب سبب می‌شود که گردش خون در پوست سر افزایش پیدا کند. روغن‌ها چون حاوی بیوتین، رطوبت و سایر عصاره هستند باعث درمان موهای خاکستری و نرمی آنها می‌شود.
برای تهیه این ترکیب می‌بایست دو قسمت روغن نارگیل و یک قسمت آبلیمو را با یکدیگر مخلوط کرد و آن را به طور کامل بر روی  پوست سر و موهای خود ماساژ دهید.

برگ کاری

سبب می‌شود که ریشه مو تقویت شده و به موها شادابی می‌دهد.
برای تهیه این ماسک شما باید برگ را در یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل آنقدر بجوشانید تا زغالی شود آن را سپس صاف کرده و بر روی موها ماساژ دهید.
اجازه دهید این ماسک 30 تا 45 دقیقه بر روی پوست سر شما بماند سپس آن را با آب بشویید. این درمان می‌بایست حداقل  دو بار در هفته انجام شود.

دانه کنجد سیاه

دانه کنجد سیاه سبب می‌شود که موی خاکستری به موی سیاه تبدیل شود. شما برای این کار باید کنجد سیاه خام را روزانه با آب و معده خالی مصرف کنید.

رزماری و مریم گلی

این دو گیاه باعث می‌شوند که موهای خاکستری تیره شوند.
برای منظور لازم است که نصف فنجان رزماری خشک و مریم گلی را در دو فنجان آب جوشانده اجازه دهید دو ساعت بماند سپس صاف کنید.
و بعد از زدن شامپو میبایست ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موهای شما بماند سپس آبکشی کنید. شما می‌توانید این ماسک را هر هفته استفاده نمایید.