خورش فسنجان یکی از غذاهای اصیل ایرانیان است. این غذای خوشمزه و پرطرفدار با گوشت مرغ یا گوشت قرمز، گردو، رب انار و … درست می شود و طعم فوق العاده ای دارد. خورش فسنجان ضمن داشتن ارزش غذایی بالا، کالری بسیار بالایی نیز دارد و کالری آن حدود 800 می باشد. در این مطلب تصمیم داریم روش تهیه ی خورش فسنجان بدون گوشت و کم کالری را به شما آموزش دهیم. در تهیه ی این خورش به جای گوشت از قارچ استفاده می شود.

خورش فسنجان بدون گوشت مخصوص گیاهخواران

خورش فسنجان بدون گوشت مخصوص گیاهخواران

روش تهیه خورش فسنجان بدون گوشت

این خورش فسنجان به دلیل نداشتن گوشت هم برای گیاهخواران و هم کسانی که از اضافه وزن رنج می برند و قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب است. اگر تمایل دارید این غذای خوشمزه را درست کنید، با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه خورش فسنجان بدون گوشت:

  1. گردوی چرخ شده 4 پیمانه
  2. پیاز یک عدد
  3. قارچ 150 گرم
  4. رب انار نصف لیوان
  5. شکر 5 قاشق غذاخوری
  6. دارچین یک قاشق مرباخوری
  7. ارده 2 قاشق غذاخوری
  8. زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
  9. روغن به میزان لازم

طرز تهیه خورش فسنجان بدون گوشت

برای تهیه خورش در شروع کار، پیاز را رنده کنید و با مقداری روغن سرخ نمایید. سپس گردو را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. این کار را با دقت انجام دهید، چون گردو خیلی زود می‌سوزد. سعی کنید مرتب آن را ​ هم بزنید تا نسوزد. بعد از تفت دادن دو لیوان آب به آن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید و پس از جوش آمدن حرارت را خیلی کم کنید. در مرحله بعد قارچ‌ها را خرد کنید و به آن ها کمی آبلیمو بزنید که سیاه نشوند. بعد قارچ ها را تفت دهید و ​همراه رب انار، شکر، دارچین، ارده، زعفران و نمک به گردوها اضافه کنید و بگذارید به آرامی بجوشند و به روغن بیفتند و آب آن ها کم شود. برای این‌ که خورش زودتر به روغن بیفتد، چند تکه یخ به خورش در حال جوش اضافه کنید. شکر این خورش را می‌توانید بنا به سلیقه خود کمتر یا بیشتر کنید. خورش را در ظرف مناسبی کشیده و با پلو زعفرانی سرو نمایید.