اگر قصد دارید برای مهمانی و دورهمی خود از چند نوع غذا استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که کوکوی هفت طبقه را نیز در لیست غذاهای مهمانی خود قرار دهید. این کوکو خوشمزه از هفت طبقه تشکیل می شود و ظاهر شیک و با کلاسی دارد، به همین دلیل برای مهمانی بسیار مناسب می باشد. کوکو هفت طبقه با سیب زمینی، نخود فرنگی، زنجبیل، هویج، گوشت، ژامبون، تخم مرغ و … درست می شود و طعم بی نظیری دارد. روش درست کردن این کوکو مجلسی بسیار راحت است.

کوکو مجلسی با سیب زمینی و نخود فرنگی

کوکو مجلسی با سیب زمینی و نخود فرنگی

روش تهیه ی کوکو مجلسی هفت طبقه ?

در ادامه دستور پخت آن را برای شما عزیزان قرار داده ایم. اگر علاقه دارید این کوکو مجلسی هفت طبقه را درست کنید، تا پایان این مطلب با استار بورس همراه باشید.

مواد لازم برای ده نفر:

  1. سیب زمینی آب پز 250 گرم
  2. نمک و فلفل به مقدار لازم
  3. محلول زعفران به میزان لازم
  4. تخم مرغ 8 عدد
  5. نخود فرنگی پخته 250 گرم
  6. زنجبیل یک دوم قاشق مرباخوری
  7. هویج پخته 250 گرم
  8. آرد سیب زمینی یک قاشق غذاخوری
  9. دارچین یک دوم قاشق مرباخوری
  10. پیاز یک عدد
  11. گوشت چرخ کرده 250 گرم
  12. ادویه کاری یک چهارم قاشق مرباخوری
  13. گردو 30 گرم
  14. ژامبون 6 ورق
  15. سفیده‌ی تخم مرغ یک عدد

دستور پخت کوکو 7 طبقه

برای تهیه ی کوکو هفت طبقه، ابتدا سیب زمینی را رنده کنید و با مقداری نمک، زعفران و 2 عدد تخم مرغ مخلوط نمایید. سپس نخود فرنگی را پوره کنید و با مقداری نمک، زنجبیل و 2 عدد تخم مرغ مخلوط کنید. در مرحله ی بعد هویج‌ها را پوره کنید و با آرد سیب زمینی، نمک، فلفل، زعفران، دارچین و 2 عدد تخم مرغ مخلوط کنید.

پس از آن پیاز را رنده نمایید و با گوشت چرخ کرده، نمک، ادویه کاری، گردو و 2 عدد تخم مرغ مخلوط کنید. یک قالب پاند کیک 10× 26 را چرب کنید و مخلوط سیب زمینی را در قالب بریزید و خوب صاف کنید.

سفیده‌ی تخم مرغ را با چنگال بزنید تا از لختگی درآید، سپس آن را با قلمو بر روی دو برگ از ژامبون بمالید و ژامبون را روی مخلوط سیب زمینی قرار دهید. سپس طرف دیگر ژامبون‌ها را نیز سفیده تخم مرغ بمالید و این کار را با مخلوط نخود فرنگی و هویج نیز انجام دهید. در آخر مخلوط گوشت را روی آن قرار داده و روی ظرف را با فویل بپوشانید و با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید. ظرف را به مدت یک ساعت به صورت بن ماری در فر قرار دهید (یعنی قالب را در تابه بزرگ‌تری قرار داده و مقداری آب داخل تابه بزرگ‌تر بریزید تا نصف قالب را بپوشاند). بعد از این مدت فویل را برداشته و نیم ساعت دیگر در فر قرار دهید تا زمان پخت کامل شود. سپس کوکو را در ظرف مورد نظر برگردانید و برش دهید.

نکات مهم در مورد پخت کوکو هفت طبقه

1- این دستور 105 گرم کربوهیدرات، 150 گرم پروتئین، 100 گرم چربی و 1920 کیلوکالری انرژی دارد.
2- این کوکو از 4 طبقه مواد تشکیل شده است که سه طبقه باقی مانده با قرار دادن ژامبون میان آن‌ها تکمیل می‌شود و تشکیل کوکو هفت طبقه را می‌دهد.