سید شهاب‌الدین حسینی تنکابنی معروف به شهاب حسینی متولد ۱۳۵۲ در شهر تهران است. وی دارای دو خواهر و یک برادر، و بزرگترین فرزند خانواده است. همانگونه که از انتهای فامیلی او مشخص است اصالتش به تنکابن مازندران بازمی‌گردد. همچنین سالهایی از کودکی اش را به همراه خانواده در خرم آباد گذرانده است. میزان تحصیلات وی در مقطع دانشگاه و رشته روانشناسی در دانشگاه تهران بوده که با قصد مهاجرت به کانادا آن را به پایان نرساند.

شهاب حسینی تهیه کننده دوربرگردان شد

شهاب حسینی تهیه کننده شد

این بازیگر بنام، حدود ۲۸ سال پیش و در سال ۱۳۷۴ با خانم پریچهر قنبری (همسر سابق) ازدواج کرد. فرزند اولشان در سال ۱۳۸۲ به نام سید محمد امین و فرزند دوم ایشان در سال ۱۳۹۰ به نام سید امیر علی متولد شدند. حسینی در شهریور ماه سال گذشته (۱۴۰۱) هنگام اکران فیلم «شین» ازدواج مجددش با خانمی به نام ساناز ارجمند را به طور رسمی تائید کرد.

حسینی حرفه خود در زمینه هنر را با تئاتر دانشجویی شروع نموده و پس از آن به گویندگی در رادیو پرداخت.

ورود وی به عرصه بازیگری را می توان ایفای نقش در سریال «پس از باران» در سال ۱۳۷۹ دانست. و پس از آن او به بازیگری در سریال «پلیس جوان» و «تب سرد» پرداخت. حسینی در سال ۱۳۸۵ به اوج حضور خود در تلویزیون رسید که مربوط به بازی در سریال «مدار صفر درجه» به کار گردانی حسن فتحی بود و او در نقش حبیب پارسا در این سریال ظاهر شد. از دیگر نقش های پررنگ و به یاد ماندنی این بازیگر مشهور می توان به نقش وی در سریال «شوق پرواز» اشاره کرد. او در این سریال نقش شهید عباس بابایی را ایفا کرد که بسیار به یاد ماندنی شد و باعث موفقیت این سریال نزد مخاطبان شد.

او در سالهای اخیر در سریالی از رسانه ی خانگی به نام «شهرزاد» نیز به ایفای نقش پرداخت و دومین همکاری اش با حسن فتحی رقم خورد.

وی در حالی که به عنوان یک کارگردان ساخته ی جدیدش به نام «مقیمان ناکجا» بر روی پرده است، اخیرا توانست پروانه نمایش فیلم داستانی «دوربرگردان» را کسب کند. حسینی در جایگاه تهیه کننده و عارفه عنایتی کارگردان این اثر می باشند.